måndag 23 juli 2012

Topp tre: TV-spels antagonister

För en tid sedan gjorde jag ett inlägg där jag listade mina topp tre snyggaste manliga TV-spels protagonister. Detta var ett ganska bra tag sedan men nu kommer fortsättningen. Jag har dock här en regel som jag måste få sagd:  Jag har inte valt att använda något spel baserat på filmer eftersom jag redan har en topp fem bad boys från filmer och listorna skulle troligen blir för lika. Med detta sagt ger jag er nu MIN lista över topp tre snygga, manliga TV-spels antagonister:

 3. Gary Smith från "Bully" Jag var ganska osäker på om han skulle få vara med på listan eller inte, inte för att han är för ful eller något, men eftersom han bara är 15 år (Jail bait FTW, nej usch) Men anledningen till att han till sist hamnade på listan var på grund av att han till skillnad från de två andra faktiskt känns som en karaktär som man kan hitta i verkligheten. Han är vad man skulle kunna kalla ett "problembarn" och har skickats till och från olika skolor i princip hela sitt liv. Han är den sortens person som man hatar när man går i skolan men tycker lite synd om när man blir vuxen. Han är dessutom den sortens kille som många tjejer är lite småkära i.

 2. Kung Logan från "Fable 3", Logan är hjältens äldre bror och är en hemskt osympatisk person men man får senare veta att allt det hemska han har gjort har gjorts av en anledning. Anledningen till att han hamnar på listan är dock väldigt enkel- hans röst, han är spelad av Michael Fassbender, en man som skulle kunna läsa telefonkatalogen och behålla allas intresse. Utöver detta har han en ganska snygg utstyrsel.

1. Mr. Scratch från "Alan Wake" och "Alan Wake's American nightmare". Nu kanske vissa av er undrar varför Mr Scratch är nummer ett på denna lista när Alan Wake inte ens var med på min protagonistlista, därför kan jag nu säga att Alan Wake är den officiella fyran på den listan. Varför är Mr Scratch etta då? Båda karaktärerna är gjorda efter den stiliga finska skådespelaren Ilkka Villi, som spelar dem båda i de olika TV-klipp som finns spridda i hela "Alan Wake" och "American nightmare". Alla dessa klipp är riktiga filmer, vi vet alltså hur båda karaktärerna ser ut i "verkligheten", detta är ett ganska stort plus.
Mr. Scratch är skolexemplet på en klassisk psykopat, han är en narcissist, han är otillräknelig, han bryr sig bara om sig själv, han gillar att plåga andra för sitt egna höga nöjes skull och framför allt verkar han vara väldigt manipulativ. Han påminner mig väldigt mycket om Moriarty från "Sherlock" och detta är bara positivt. Vad mer kan man säga? Snygg, har bra klädstil, tar väl hand om sitt yttre och är helt livsfarlig! Mr Scratch är en riktig tiopoängare.

Jag vill bara påminna er om att det här bara är mina åsikter och inte är baserade på statistik eller intervjuer av något slag. Fröken panelhöna får gärna göra en liknande lista om hon vill, även om det här inte är en officiell "samarbetslista". Samma sak gäller självklart för er andra. Frågan är om jag nu när jag har gjort både antagonister och protagonister inom TV-spelsvärlden måste göra en topp fem svärmorsdrömmar inom filmvärlden? Vad tycker ni? Lämna gärna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar